De toilettas travel-essentials

Hoera! Het is weer zover, na een beetje een winterslaapje van uitstapjes knijpen we er effekes tussenuit. Bij een korte city-trip is het natuurlijk niet nodig om een grote valies mee te sleuren, wat wel heel belangrijk is, is om de juiste dingen mee te hebben, niet alleen qua kledij, maar ook een compacte toilettas met de belangrijkste beauty travel essentials!
De huid verzorgen wordt plots niet minder belangrijk op reis dan thuis...althans voor mij toch niet.

Wat neem ik nu zoal mee :



1. Als allereerste item plaats ik de tandverzorging, als tandartsassistente behoort dit natuurlijk in mijn top 5!  Normaal gezien heb ik altijd mijn elektrische tandenborstel mee - zeker voor een langere vakantie - maar in dit geval wordt het de manuele. Samen met mijn goeie vriendjes van GUM, de soft picks en natuurlijk een goeie tandpasta.      

2. Een handig, prettig en goed produkt voor 's morgens is de rollerflacon van Clinique.
De All about eyes serum is een massage voor de 'ochtend'wallen en voelt heel fris aan en is heel zuinig in gebruik. Het formaat is niet alleen handig voor in de toilettas maar ook voor in de handtas.            

3. Een reinigende en tonifiërende lotion, Rosée de Roses,van Cime, een milde en zachte lotion,op basis van rozenwater en roosextract. Verpakt in een super handige spray, dus geen uitloopgevaar in de toilettas en heel goed doseerbaar. En het ruikt super lekker! Zelfs mijn dochter gebruikt ze...

4. Nà de lotion volgt de herstellende dag- en/of nachtcréme, terug van Cime, in mijn geval voor de rijpe en droge huid. Under my skin is een créme verrijkt met duindoornolie, duindoornextract en wilde rozenolie. Deze versoepelt en beschermt heel goed mijn huid. Voor een rijke créme absoluut niet vettig qua aanvoelen. De coup d'éclat krijg je er gratis bij!

5. Normaal heb ik altijd een compacte foundation aan, maar nu stond er iets in de aanbieding van het merk Estée Lauder, Day Wear, een getinte moisturizer met SPF 15. Het vervangt heel goed de             foundation, geeft een gezonde, egale gloed en oogt heel naturel. Jammer genoeg een éénmalige           aanbieding...het produkt is echter niet zo goedkoop.

6. Mijn laatste aanwinst is mijne metalen pot van The Body Shop, een reinigingsbalsem met kamille. Grondig make-up verwijderen werkt voor mij niet alleen maar met de lotion maar wel in combinatie met deze kamille balsem die versmelt in een olie. Zachtjes in masseren op een droog gezicht, eventueel een beetje mengen met water en nadien afspoelen, met een washandje is het veiliger voor de ogen.
Resultaat : een zijdezachte huid die niet trekkerig aanvoelt. Zalig!


Ik ben er klaar voor!

Tot binnenkort met meer nieuws uit Keulen!!



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten